V sredo, 29. 5. 2024, smo imeli s petošolci dan dejavnosti z naslovom Merjenje.

Najprej smo preko učnih listov ponovili, kje v vsakdanjem življenju se srečamo z obsegom in ploščino, nato pa smo se razdelili v skupine.

V skupinah so učenci reševali različne naloge na postajah. Vsega skupaj so morali obiti šest postaj znotraj šole. Naloge so bile učencem zelo zanimive, pri delu pa so se zabavali. Pri prvi postaji so se prelevili v krojače in šivilje ter merili obsege, ki so jim v pomoč pri izdelavi oblek. Na drugi postaji so merili dolžino in širino telovadnice ter vrat, ki vodijo vanjo, saj so morali izračunati, koliko metrov letvic bo potrebno kupiti za prenovo obrobe tal. Pri tretji postaji so ugotavljali, kako veliko desko mora kupiti hišnik, da bo zamenjal tisto, ki je uničena na mizi. Učencem je bilo zelo zanimivo, ker so morali poiskati tudi podatke na spletu, da so lahko predvideli strošek za nabavo materiala. Soočili so se tudi z računanjem ploščine telovadnice, saj je bilo v eni izmed problemskih nalog zapisano, da bo potrebna menjava parketa. Po izračunu so morali ponovno poiskati podatek na spletu zato, da so izračunali še strošek nabave le-tega. Sledilo je še nekaj postaj, pri zadnji pa so imeli učenci nalogo, da se sami preizkusijo v sestavljanju problemske naloge v povezavi z obsegom ali ploščino. Te so potem rešile posamezne skupine. Ker so bili učenci zelo vešči, smo delo v šolskih prostorih kmalu končali in lahko smo se odpravili še izven nje. Tudi na zunanjih površinah so se učenci srečali z različnimi izzivi, ki so jih uspešno razrešili. S skupnimi močmi smo med drugim ugotovili, kolikšen strošek bi predstavljala nov tartan na košarkarskem igrišču ter ograja vrtca.

Ob koncu dne so učenci ovrednotili izpeljan dan ter predlagali nekaj izboljšav. Ugotovili so, da sta znanje o obsegu in ploščini pomembna za vsakdanje življenje, ki ga bodo morali uporabiti predvsem takrat, ko se bodo lotili kakšne obnove prostorov ali gradnje hiše.

Zapisala učiteljica Janja Uhernik

Dostopnost